headerbild

Första riktiga ridveckan

Har suttit på honom ett par gånger nu och börjar hitta lite knappar. Kör bara lite jogg den här veckan men med en del fokus på yttersidan då han lätt tappar den. I Söndags var han rätt stel och okoncentrerad, kanske inte så konstigt med tanke på att allt är nytt för honom nu och då ägaren inte haft möjlighet till att rida ordentligt (Gravid och ska föda om ca 1 månad). Red ut en liten sväng i tisdags med väldigt mycket skritt och lite trav, fokuserade på att få honom jämnsidig och även om han var lite på tårna vart han fin mot slutet.
Red i ridhuset igår och det fick bli ett lite hårdare pass. Red mycket sidförande såsom öppna, sluta och skänkelvikning. Han tyckte det var riktigt jobbigt och han vart rejält svettig efter men oj va han kan! Börjar som sagt hitta knappar nu och fan va fin han är!! En bättre häst skulle vara svårt att hitta, hela tiden något att jobba på men man får extremt mycket tillbaka när han kommer dit man vill :) Ikväll blir det lite lugnare och mesta dels bara jogg då han får sträcka ut sig och jobba i lägre form.
Tänkte skriva lite mer om honom lite senare så som stam osv.
 
Nu måste jag fortsätta jobba.
Ni som vill kan följa mig på Instagram där det kommer upp bilder på naglar, hästen och allt annat som händer i min vardag. alexppersson heter jag där.
 
Love A


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: