headerbild

Hösten är på ingång!

Det är riktigt kallt ute nu. Hösten är här! Tycker egentligen att det känns totlat värdelöst men det är väl bara att acceptera att man nu ska frysa i ca 5-6 månader.
Enda gången det inte är kallt är nog när man är i stallet, där kan man springa runt i en tunn baseballjacka eller en fleecetröja när det är lite kallare utan att frysa eftersom man håller igång hela tiden, problemet är bara att så fort man sätter sig ner eller börjar bli klar med allt känner man hur kylan kryser sig på.

I övrigt flyter det på som det ska, Fille (Felding som han egentligen heter) har varit lite stel i några dagar nu då ridningen har blivit lite hipp som happ men nu börjar jag känna hur jag ska lägga upp mina veckor så nu ska vi nog blir bättre på det här! Red honom på graman igår, den fick endast hänga och dingla eftersom jag endast använder gramanen som en vägvisare och vill inte sitta och trycka ihop endast nacken på honom utan motorn (bakdelen) måste ju också vara med! Kände direkt att han slappna av på ett helt annat sätt och han vart riktigt fin genom passet. Tränade mycket galoppfattningar då han inte riktigt orkar hålla galoppen nu när han inte är i kondition. Fick fina fattningar och avslutade med att skritta ut en sväng vilket jag tror va uppskattat :) Fina hästen :)
 
På jobbfronten går det sådär, hittar inga intressanta jobb alls, vet att jag inte kommer göra något bra jobb om jag inte trivs så ja, sökningen fortsätter! Måste ju egentligen ha ett omgående :/
 
Oj va långt inlägget vart nu men men det får ni stå ut med ;) Lägger upp lite bilder på hästen, lite nails osv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Love A


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: